Meniu

Articole asemănătoare

Înapoi la Ultimele Articole

Conflictul dintre Rusia și Ucraina din Marea Azov, precedat de dezinformări de la Kremlin


Alexandra Minea
Conflictul dintre Rusia și Ucraina din Marea...

Kremlinul ar fi dus o campanie de dezinformare pe teritoriul Ucrainei pe o perioadă destul de lungă, înainte de a avea loc conflictul din strâmtoarea Kerchi.

Comisarul Uniunii Europene pentru securitate spune că eforturile Rusiei în mediul online au avut scopul de a înmuia opinia publică privind o acțiune militară și s-au desfășurat timp de cel puțin un an, conform The Guardian.

Câteva exemple date de Julian King se referă la învinuirea Ucrainei de infectare a apei cu holeră și că autoritățile de la Kiev au încercat să transporte o bombă nucleară în Crimeea.

„Dacă ați crezut că incidentul a venit de nicăieri, ați greșit”, a declarat King la Bruxelles. „Campania de dezinformare a început mult mai devreme, cu mai mult de un an în urmă, când presa rusă a început să impună pretenția că autoritățile de la Kiev au fost dredate fundul mării în Marea Azov, în pregătirea pentru o flotă NATO să-și ia reședința. Apoi, în vara, existau pretenții că Ucraina a infectat marea cu holeră”, a adăugat aceasta. „Acest lucru a fost urmat în septembrie cu mormăieli întunecate în Rusia, când mass-media prognoza ”provocări inspirate de vest” pe țărmul mării Azov și raporta că SUA intenționează să lupte împotriva forțelor navale ucrainene și rusești din Marea Neagră de la 1990.“

Comisarul UE a mai adăugat că niciuna dintre informațiile provenite din Kremlin nu era reală.

Arată comentariile (0)

Comentarii

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole asemănătoare

Opinii

Manipularea în online: granița dintre fake news și șarlatania de presă

Până mai acum câțiva ani, ce apărea la televizor era sfânt: „a zis la televizor” era mantra cea mai puternică ce putea fi invocată drept argument în discuția cu...

Adăugat pe de Anca Mireanu
Noutăți

Youtube lanseză un nou serviciu plătit

Dacă la începutul anului, Youtube a ajuns, conform statisticilor, să aibă un sfert din populația planetei drept utilizatori, compania introduce acum un serviciu plătit, atât...

Adăugat pe de Beatris Ionita