O fi bine, o fi rău? Google reduce semnificativ numărul reclamelor

Piața publicitarilor primește încă o lovitură grea. De fapt, cât se poate de grea.

Iar asta nu doar pentru că userii, în general, au tendința fie să dea skip ad, fie să instaleze adblock (spre exemplu, pe Youtube), ci pentru că, din acest moment, însuși zeul care le garanta o mare parte din revenues, Google, le va elimina o bună parte din conținut.

Cât de mult? Păi, spre exemplu, raportul companiei de anul trecut, intitulat foarte sugestiv „Bad Ads Report” vorbește despre eliminarea a peste 100 de reclame considerate mincinoase pe secundă, ceea ce înseamnă peste 3.2 miliarde de reclame care au încălcat politicile companiei. De asemenea, aflăm din mutarea făcută de Google, 320.000 de editori din rețeaua proprie de publicitate au fost puși pe hold ca urmare a acestei decizii, în vreme ce 90.000 de website-uri și 700.000 de aplicații au avut aceeași soartă.

Sigur, dacă mă întrebați pe mine asta ar putea avea pe undeva o legătură și cu faptul că piața de publicitate este foarte slabă nu doar în România, ci la nivel mondial, calitatea reclamelor lăsând foarte mult de dorit, dar, pe de altă parte, dacă ce este prea mult pentru noi este prea mult și pentru Google, atunci situația chiar că poate fi numită drastică.

Iar ca să vedeți până unde poate merge imaginația advertiserilor, este semnificativ să spunem că noul trend al click-bait-ului YouTube erau reclamele deghizate în știri cunoscute și sub numele de cod „Tabloid Cloacking”.

De asemenea, dacă ați stat ceva mai mult pe Google în ultimul timp, probabil ați observat că au dispărut și reclamele la criptomonede. De unde acestea inundau ecranele userilor în perioada relativ recentă a acestui boom speculativ, ei bine, ele au fost interzise pe măsură ce Google și-a dat seama cum stă treaba. Anume că ceea ce start-up-urile crypto numesc cu mare fast și pompă ICO-uri (Initial Coin Offering), se dovedesc în cele din urmă niște Caritas-uri (pentru cei care își aduc aminte de acest fenomen străvechi de la începutul anilor 90) ceva mai frumos ambalate și deci mai apetisante. Bine, sigur, că la mijloc sunt și niște motive ceva mai serioase, cum ar fi reglementarea unei piețe pe care probabil că Google, asemenea multor altora, o simte la momentul actual ca fiind mult prea volatilă, dar până la urmă rezultatul este același: mai puțin sau deloc cryptocurrency pe Google.

Și, așa cum scriam și mai sus, mai puține reclame în general.