Meniu

Articole asemănătoare

Înapoi la Ultimele Articole

Studiu: care este cea mai vulnerabilă categorie de vârstă în fața fenomenului fake news


Alexandra Minea
Studiu: care este cea mai vulnerabilă...

În trecut, s-a descoperit că generațiile tinere au o capacitate mai ridicată în a vedea diferența dintre știrile reale și cele false, spre deosebire de generațiile mai vechi. Un nou studiu arată și care este grupa de vârstă cea mai predispusă să distribuie fake news.

Experții de la universitățile Princeton și New York au descoperit că persoanele de peste 65 de ani sunt cele mai predispuse la a distribui știri false. Până și diferența dintre acest grup și cel format din persoane cu vârste cuprinse între 45 și 65 este mare: seniorii dau share la fake news de două ori mai mult decât persoanele adulte. Față de tineri, persoanele în vârstă distribuie și de șapte ori mai multe hoaxuri.

Studiul a analizat comportamentul din mediul online în lunile de dinainte și de după alegerile prezidențiale din SUA din 2016. Eșantionul a fost format din 3.500 de utilizatori, care a inclus atât utilizatori ai Facebook, cât și cei care nu folosesc platforma.

La scurt timp de la alegeri, realizatorii studiului  să instaleze o aplicație care le permitea partajarea datelor, inclusiv a câmpurilor profilului public, a viziunilor religioase și politice, a posturilor la propriile lor date și a paginilor pe care le urmăreau. Desigur, subiecții aveau posibilitatea să aleagă dacă vor sau nu să instaleze aplicația, dar și ce categorii să fie valabile pentru studiu.

Cu toate astea, încă nu s-a stabilit motivul pentru care utilizatorii în vârstă sunt mai predispuși spre fake news.

Arată comentariile (0)

Comentarii

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole asemănătoare

Analize

Capcana fake news. Fost corespondent BBC: Cel mai important este să găsim adevăratele victime

Fenomenul fake news a luat amploare în spațiul public care pare să devină, pe zi ce trece, un adevărat câmp de bătălie între realitate și dezinformare. Însă, jurnaliștii, puntea...

Adăugat pe de MediaStandard
Noutăți

Facebook vrea să reducă discriminarea și atacurile la adresa publicațiilor

Utilizatorii Facebook și firmele ce folosesc platforma pentru promovare trebuie să știe că gigantul american va face o serie de schimbări. În primul rând, compania lui Mark...

Adăugat pe de Alexandra Minea